شارژ کنترلر خورشیدی - کنترلر شارژ خورشیدی

شارژ کنترلر خورشیدی - کنترلر شارژ خورشیدی

فروش شارژ کنترلر خورشیدی - لیست قیمت همکار شارژ کنترلر خورشیدی - شارژر پنل خورشیدی
شارژ کنترلر خورشیدی - کنترلر شارژ خورشیدی

شارژ کنترلر خورشیدی - کنترلر شارژ خورشیدی

فروش شارژ کنترلر خورشیدی - لیست قیمت همکار شارژ کنترلر خورشیدی - شارژر پنل خورشیدی

قیمت پنل خورشیدی - فروش پنل خورشیدی - خرید پنل خورشیدی

صفحات خورشیدی، از ترکیبات نیمه هادی ساخته شده اند که وظیفه آن ها تبدیل انرژی نورانی خورشید به انرژی الکتریکی می باشد. این صفحات با نام فتوولتائیک (PhotoVoltaic) یا سولار (Solar) شناخته می شوند. صفحات فتوولتائیک (PhotoVoltaic) از نظر تکنولوژی به 3 دسته تقسیم بندی می شوند. صفحات فتوولتائیک پلی کریستال (Photovoltaic Polycrystalline Panels)، صفحات فتوولتائیک مونوکریستال (Photovoltaic Monocrystalline Panels) و صفحات فتوولتائیک نواری (Thin Film).

در ایران می‌توان از صفحات خورشیدی قابل نصب روی سقف منازل و شرکت‌های دولتی به‌منظور صرفه‌جویی در انرژی استفاده کرد.البته با استفاده از انرژی خورشیدی نمی‌توان تمامی برق مورد نیاز یک واحد مسکونی و مخصوصا یک شرکت بزرگ را تأمین کرد اما می‌توان با تأمین بخشی از الکتریسیته مورد نیاز، بخش دیگر را ذخیره کرد.از سوی دیگر می‌توان از فناوری صفحات خورشیدی در جاده‌ها و خیابان‌ها برای تولید برق نیز استفاده کرد.

تفاوت سلول خورشیدی با صفحه خورشیدی چیست؟


از نظر عملکرد تفاوتی ندارند. از کنار هم قرار دادن تعدادی سلولو خورشیدی (PV Cell) یک ماژول خورشیدی (PV Module) ساخته می شود. از قرار دادن چند ماژول خورشیدی (PV Module) در کنار هم یک صفحه خورشیدی (PV Panel) ساخته می شود که عموما در مصارف بزرگ ردیف های زیادی از صفحه خورشیدی (PV Panel) در کنار هم قرار می گیرند و یک سری خورشیدی (PV Array) تشکیل می دهند


 صفحات خورشیدی در جاده‌ها و بزرگراه‌ها :


 

این ایده گرچه ابتدا تا حد زیادی دور از دسترس به‌نظر می‌رسید، اما اکنون به واقعیت تبدیل شده تا آنجا که پیش‌بینی می‌شود در دهه آینده در بسیاری از کشورهای جهان نسل جدیدی از سیستم جاده و خیابان‌کشی تحت عنوان جاده‌های خورشیدی به کار گرفته شود که در آن صورت حتی تخمین زده می‌شود که تحولی بنیادین در طراحی و به‌کارگیری تابلوهای کنار جاده و سیستم‌های هشدار‌دهنده نیز ایجاد شود. جاده‌هایی که با تکیه بر این فناوری جدید ساخته می‌شوند، نه‌تنها خورشیدی بوده و انرژی تابشی خورشید را جذب می‌کنند، بلکه با تکیه بر سیستمی کاملا هوشمند نقش قابل توجهی در کمک به حفظ گونه‌های ج��نوری و محیط‌زیست زمین خواهند داشت.


در این راستا محققان دست به کار شده و برای تحقق این ایده و در عین حال تجاری‌سازی آن، وارد عمل شده‌اند. آنها طراحی صفحات خورشیدی مخصوصی را آغاز کرده‌اند که از قابلیت‌های گوناگونی برخوردار است. این صفحات ضمن آنکه باید از توان بالایی در تحمل فشار ناشی از حرکت خودروهای سبک و سنگین برخوردار باشند، باید حجم قابل توجهی از پرتوهای خورشیدی را جذب و به انرژی الکتریکی تبدیل کنند. در حقیقت، این دو خصوصیت اصلی به‌عنوان خط‌مشی اصلی دانشمندان در این پروژه جدید دوستدار محیط‌زیست بوده است. در فناوری نوینی که محققان این شرکت روی آن کار می‌کنند صفحات خورشیدی ویژه‌ای ساخته می‌شود که انرژی خورشیدی ذخیره شده در آن قابلیت تبدیل به انرژی الکتریکی و استفاده‌های تجاری و مسکونی را دارد. ترکیب این صفحات با ساختار سنتی آسفالت مهم‌ترین مانع جدی در برابر دانشمندان این پروژه بوده، اما نکته خیره‌کننده این است که محققان توانسته‌اند فناوری ال‌ای‌دی را نیز با این ایده درآمیخته و نسل کاملا جدیدی از جاده‌ها را ارائه کنند. صفحات خورشیدی که برای این منظور ساخته می‌شود، دربرگیرنده ال‌ای‌دی‌هایی هستند که همچون علائم هشداردهنده به کمک رانندگان می‌آیند.


این ال‌ای‌دی‌ها در شب هنگام از کارایی بیشتری برخوردار هستند و این زمانی است که با نمایش علائم هشداردهنده در کف جاده، راننده را از وضعیت پیش رو مطلع کرده و در عین حال ضریب خطاهای وی را با هشدارهای متناوبی که نمایش می‌دهد، به حداقل می‌رساند

استفاده ترکیبی از ال‌ای‌دی‌ها در این فناوری نوین به نوعی موجب رنگ‌آمیزی دیجیتال جاده‌ها نیز می‌شود و این امکان را برای کارشناسان فراهم می‌کند تا در هر نقطه‌ای که نیاز باشد، علائم هشداردهنده را به اطلاع رانندگان برسانند.


یکی دیگر از مزایای این فناوری نوین، توجه به حیات وحش اطراف جاده است. همه ساله شمار قابل توجهی از احشام وحشی در حالی که از جاده‌ها عبور می‌کنند، قربانی برخورد شدید با خودروهای عبوری می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.